Aranjarea florilor este o activitate de care copiii mei nu se plictisesc niciodată. Iar eu nu mă satur să le văd uimirea și încântarea de pe chipul lor.
Copiii trebuie să fie înconjurați de frumusețe pentru a aprecia frumusețea. În calitate de părinți, putem evidenția frumusețea din jurul nostru în fiecare zi.
Maria Montessori a făcut o afirmație interesantă: prin rafinarea sensibilităților senzoriale și estetice ale copilului, îi pregătim sensibilitățile morale! Ea credea că acei copii care dezvoltă gustul pentru armonie estetică, care apreciază ordinea și frumusețea din natură, sunt mai ușor de educat moral.
Aranjarea florilor are multe etape. Această activitate necesită o mare atenție și concentrare mentală.
Dr. Montessori a crezut ferm că procesele cognitive ale copilului sunt reprezentate de combinarea mișcării cu o sarcină organizată.
Materiale folosite
– flori diverse, de sezon
– mai multe vase
– o taviță
– foarfece(daca lucrăm cu copii mai mari)
– pâlnii
– burete
PREZENTAREA LECȚIEI PRACTICE:
1. Aduceți materiale la masă.
2. Așezați materialele de la stânga la dreapta, în partea de sus a mesei.
3. Umpleți un recipient cu apă rece de la chiuvetă și aduceți-l la masă.
4. Alegeți o vază sau mai multe recipiente mici și aduceți-o/le la masă.
5. Umpleți vasul cu o cantitate adecvată de apă. Dacă este necesar, ștergeți cu buretele restul de apă care poate rămâne pe vas.
6. Alegeți o floare și măsurați-o pentru a vedea dacă are lungimea potrivită vasului. Dacă nu, zicem cu voce tare, să audă copilul: „Trebuie să tai această floare la lungimea potrivită pentru această vază.”
Dacă frunzele trebuie îndepărtate, spunem: „Trebuie să îndepărtez aceste frunze pentru a nu sta sub apă”.
7. Îndepărtați frunzele. Tăiați capătul tijei cu foarfecele.
8. Puneți floarea în vază.
19. Invitați copilul să aleagă un loc în cameră pentru aranjament.
10. Copilul repetă etapele 5-9 în mod independent, umplând mai multe vase, dacă dorește.



Puncte de interes:
Copilul taie tulpina la dimensiunea vasului?
Tulpina ajunge în apă?
Copilul apreciază cantitatea potrivită de apă atunci când toarnă în diverse vase?
Notă: Puteți crea o versiune simplificată a acestui exercițiu pentru copiii mai mici de 3 ani. Aduceți flori pre-tăiate și o vază cu gură largă; lăsați-i să umple vaza și apoi să așeze florile în ea.
În sala de clasă Montessori, aranjarea florilor este o activitate zilnică.

Leave A Reply